Центр Разумкова представив результати соціологічного дослідження, яке показує: 44% українців при купівлі продуктів орієнтуються на дешевші варіанти, рідше зважаючи на якість. Це дослідження, проведене з 20 по 26 вересня, було оприлюднено на пресконференції в агентстві “Інтерфакс-Україна”.
Окрім того, 45% респондентів віддають перевагу більш якісним продуктам, навіть якщо вони дорожчі, а решта 11% вагалися з відповіддю. Порівняно з червнем 2021 року кількість українців, які живуть у скруті, зросла. Тих, кому не вистачає коштів навіть на необхідні продукти, стало 12% (проти 9% у 2021). Водночас 9% українців вважають себе забезпеченими, але не можуть дозволити собі великі покупки (наприклад, квартиру чи автомобіль). Число тих, хто задовольняє базові потреби, але стикається з труднощами при купівлі довготривалих товарів, зменшилося з 44% до 41%.
Інше важливе спостереження дослідження – зміни в джерелах доходу українців. Частка тих, хто отримує дохід від зарплати, зросла з 38% у 2005 році до 54% нині. Водночас зменшилась кількість людей, які живуть за рахунок пенсій, стипендій чи соціальної допомоги — з 38% до 29%. Частка українців, які отримують дохід від запасів або сільського господарства, також знизилася — з 7% до 2,5%.
Дослідження охопило 2016 респондентів віком від 18 років на підконтрольних Україні територіях без активних бойових дій. Метод face-to-face гарантував репрезентативність вибірки, з максимальною теоретичною похибкою 2,3%, хоча додаткові відхилення можливі через наслідки війни.