Нова битва за НАБУ: чотири альтернативні законопроєкти вже зареєстровані у Раді
У «Слузі Народу» готуються підтримати президентську ініціативу, попри внутрішні розбіжності
У Верховній Раді зареєстрували одразу чотири альтернативні законопроєкти щодо діяльності Національного антикорупційного бюро України (НАБУ) та Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП). Це сталося після того, як президент Володимир Зеленський представив власний проєкт закону № 13533.
Відповідні документи оприлюднені на сайті парламенту.
Президентський законопроєкт планують розглянути вже 31 липня — за два дні. Проте водночас депутати зареєстрували чотири альтернативні варіанти документа:
- № 13533-1 — ініціатива Олексія Гончаренка;
- № 13533-2 — спільний проєкт Юлії Яцик та Олексія Гончаренка;
- № 13533-3 — за авторством Юлії Тимошенко та інших парламентарів;
- № 13533-4 — Дмитра Разумкова разом із колегами.
Крім того, ще раніше, до появи президентського проєкту, 48 депутатів із різних фракцій зареєстрували окремий законопроєкт № 13531, який передбачає повернення незалежності НАБУ та САП. Проте наразі цей документ, схоже, не виноситимуть на розгляд парламенту.
Як повідомив народний депутат Ярослав Юрчишин, на 30 липня заплановане засідання Комітету Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності. На ньому розглядатимуть виключно президентський законопроєкт та чотири альтернативні до нього. Законопроєкт № 13531, хоч і є альтернативним, комітетом не розглядатиметься. Зустріч має відбутися у закритому форматі.
Водночас відомо, що голова парламенту Руслан Стефанчук на пленарному засіданні 31 липня запропонує ухвалити законопроєкт президента Зеленського за основу і в цілому, а також підтримати його термінове підписання. У фракції «Слуга Народу» підтвердили намір підтримати президентський документ, попри те, що раніше в ЗМІ з’являлися повідомлення про певні сумніви серед частини депутатів.
Що пропонує Зеленський?
24 липня він оголосив, що погодив текст законопроєкту, який, за його словами, «гарантує реальне зміцнення системи правопорядку в Україні, незалежність антикорупційних органів та надійний захист від будь-якого російського впливу чи втручання». Зокрема, згідно з документом, скасовується підпорядкування САП генеральному прокурору. Також запроваджується обмеження впливу генпрокурора на діяльність НАБУ, забезпечується інституційна незалежність САП та спрощується процедура призначення прокурорів.