Підвищення вантажних тарифів УЗ призведе до скорочення валютних надходжень до України
Підвищення вантажних тарифів УЗ призведе до скорочення валютних надходжень до України
29.01.2025
22

Кабінет міністрів має вдатися до регулювання тарифів Укрзалізниці, адже чергове заплановане підвищення на 37%, яке затвердила Наглядова Рада монополіста, призведе до подальшого скорочення експорту української продукції та валютних надходжень до України.

Про це заявив директор з транспорту "Ост-Вест Логістік Нетцверк" Микола Сайгак.

"Укрзалізниця" використовує своє монопольне становище і ставить всіх перед фактом, що ми будемо підвищувати тарифи. Але що буде з підприємствами, які стикаються з нестачею персоналу, подорожчанням енергоресурсів та зростанням собівартості їхньої продукції на світових ринках? Тому, чесно кажучи, я вірю в те, що здоровий глузд візьме верх. Тому що УЗ – це державне підприємство, яке дотується державою. А якщо заради збереження одного підприємства вбити декілька інших - що буде з нашою економікою тоді?", - зауважив Сайгак. 

Він нагадав, що раніше "Укрзалізниця" вже збільшувала тарифи в односторонньому порядку, і збиралася заробити на цьому підвищенні 6-7 мільярдів гривень. Але прогноз не справдився, і насправді компанія не заробила нічого.  

"Виробництво зменшилося. Ту мету, яку "Укрзалізниця" фіксувала, вона не досягнула. І ніякої звітності не було від Укрзалізниці з цього приводу. Тобто, це підвищення ради підвищення. І зараз буде те саме абсолютно", - переконаний експерт. 

Саме тому, переконаний він, держава має втрутитися у тарифну політику монополіста, і зважити всі ризики, які можливі у разі підвищення тарифів на вантажі, адже це може негативно вплинути на експорті сектори і значно зменшити валютні надходження до країни. 

"Кабмін має розуміти, що одних терезах - підвищення тарифів і бонуси для "Укрзалізниці", а на інших - мінуси для економіки, приватних підприємств і великого бізнесу. Більшість підприємств розуміють, що з таким підвищенням їм немає сенсу працювати на експорт, тому що на світових ринках їхня продукція перестає бути конкурентоспроможною. Відповідно, якщо вони будуть менше відвантажувати, це менше надходження валюти в бюджет. А дуже недобрі наслідки для всієї держави", - резюмував Сайгак. 

Нагадаємо, раніше проти наміру "Укрзалізниці" підвищити тарифи на вантажні перевезення виступила Європейська бізнес асоціація: там нагадали, що до цього УЗ підвищила тарифи відразу на 70%, внаслідок чого вартість транспортування вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, металу – на 70%, а зернових – на 65%. І через це компанія втратила частину вантажопотоку, який перейшов на автомобільний транспорт.

Асоціація також закликала Кабмін не підтримувати підвищення тарифу на вантажі – тому що бізнеси в Україні вже й так закриваються через проблеми ситуацію в енергетиці та дефіцит персоналу. Чергове здорожчання логістики тільки пришвидшить ці процеси.