В Україні, через мобілізацію, транспортно-логістична сфера стикається зі значним дефіцитом водіїв, який сягає 25% від загальної потреби. У міському пасажирському транспорті нестача водіїв досягає 30%. Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач в інтерв'ю для "Інтерфакс-Україна".
"25% (дефіцит водіїв фур — ред.) — це попередня цифра, яку ми зібрали з перевізників, логістичних компаній. У деяких компаніях ця цифра сягає навіть більше 50%, тому що це питання мобілізації. У цифрах це близько 30 тис. водіїв, які потрібні як водії вантажного транспорту", — зазначив Деркач під час презентації пілотного проєкту з підготовки жінок-водіїв фур.
Також він додав, що у сфері громадського пасажирського транспорту не вистачає близько 30% водіїв, тобто приблизно 6 тис. із 14 тис. необхідних фахівців. Для вирішення цієї проблеми деякі компанії вже почали самостійно навчати жінок, які прагнуть стати водіями вантажних автомобілів.
Міністерство разом із Фундацією інституційного розвитку та за підтримки USAID запустили проєкт з підготовки жінок-дальнобійниць, до якого вже долучено 100 учасниць із понад тисячі заявок. Проєкт підтримують такі компанії, як Укрпошта, Нова пошта, Metro Cash&Carry, Novus, Fozzy та інші.
"Ми не прагнули цим проєктом закрити всі вакансії. Розуміємо, що глобально цю ситуацію не вирішить. Проєкт має змінити сприйняття жінки за кермом вантажного автомобіля в очах роботодавців — показати, що це можливо і може бути виходом із ситуації. Та й самі жінки, які раніше про професію далекобійниці не замислювалися, вважали її виключно чоловічою, мотивовані розглянути її для себе", — сказав Деркач.