Російські танкери в пастці: нові санкції США зупинили десятки суден з нафтою
Російські танкери в пастці: нові санкції США зупинили десятки суден з нафтою
14.01.2025
42

Згідно з аналізом Reuters, на 13 січня щонайменше 65 нафтових танкерів залишилися на якорі в різних частинах світу після оголошення нових санкцій США проти росії. Більшість з цих суден зупинилася поблизу китайських і російських берегів, а також в інших стратегічно важливих регіонах.

Згідно з даними MarineTraffic та сервісу LSEG, серед цих танкерів п’ять суден стояли на якорі біля китайських портів, ще сім – біля Сінгапуру, а решта зупинилися в Балтійському морі та на Далекому Сході росії. Своєю чергою, 10 січня Міністерство фінансів США оголосило про введення санкцій проти російських нафтогазових компаній «Газпром нафта» і «Сургутнефтегаз», а також проти 183 нафтових танкерів, що перевозять російську нафту. Основною метою цих заходів є зменшення фінансування війни росії в Україні, оскільки значна частина прибутків від експорту нафти йшла на підтримку військових дій.

Після введення нових санкцій деякі порти, зокрема в Китаї, почали обмежувати вхід для танкерів, які потрапили під обмеження США. Наприклад, Shandong Port Group заборонив заходити до своїх портів танкерам, які потрапили під санкції. В результаті, це призвело до значного зниження доступної кількості танкерів для міжнародного ринку, що викликало певний попит на транспортування російської нафти.

За даними аналітиків, санкції США торкнулися близько 10% світового нафтового танкерного флоту, що є суттєвим ударом по ринку. Зокрема, більша частина санкційного тиску лягла на танкери, що займаються транспортуванням російської нафти до Китаю та Індії. Платформи, такі як Kpler, прогнозують збільшення попиту на танкерні перевезення, які не підпадають під обмеження санкцій, що призведе до розвитку несанкціонованих перевезень.

Санкції проти росії мають на меті зменшити прибутки країни від експорту нафти, а аналітики очікують, що це може призвести до значних фінансових втрат для Москви – до мільярдів доларів щомісяця. Танкерні перевезення, на частку яких припадає понад 40% морського експорту російської нафти, також підлягають обмеженням, що має негативний вплив на нафтову індустрію в росії.