Це питання мучить усіх пасажирів: чому в літаках так холодно і як з цим боротися?
Це питання мучить усіх пасажирів: чому в літаках так холодно і як з цим боротися?
14.04.2025
12 дн. тому
5

Авіаподорожі стали звичним способом переміщення, але одна з найпоширеніших скарг пасажирів – це низька температура в салоні літака. І це не випадковість: температура на борту регулюється з певною метою. 

Хто керує температурою в літаку і чому вона така низька? 

Коли літак стоїть біля термінала, охолодження салону забезпечується за допомогою зовнішніх кондиціонерів. Це ті самі великі жовті труби, що підключаються до фюзеляжу літака. Також є допоміжна силова установка – невеликий двигун у хвості літака, який охолоджує салон до зльоту. 

Під час польоту охолодження забезпечують основні двигуни літака. Контролем температури займаються пілоти, а стюарди можуть лише трохи коригувати її в межах салону. Якщо потрібно значно змінити температуру, вони звертаються до кабіни пілотів. 

Чому саме така температура в салоні літака? 

Всі пасажирські салони розділені на зони, кожна з яких має свої датчики температури. Якщо датчик знаходиться поруч із джерелом тепла, система може "помітити", що в салоні стало жарко, і знижує температуру. Оскільки зовні температура може опускатися до -50°C, салон літака фактично ізолює пасажирів від крижаної атмосфери. Найхолодніше зазвичай буває біля дверей, де ізоляція гірша. 

Проте є й медичне пояснення. Тепло й високий тиск у салоні можуть спричиняти запаморочення або навіть втрату свідомості. Це особливо важливо на великих літаках, де на борту сотні пасажирів. Екіпаж ретельно стежить, щоб температура не була занадто високою. Надмірне тепло в поєднанні з сухим повітрям може підвищити ризики для здоров'я. 

Холод як стратегія комфорту, а не випадковість 

Окрім фізіологічних міркувань, є ще одна причина для підтримки прохолоди в салоні – запахи. У теплому середовищі будь-які аромати (від їжі до запаху взуття) стають інтенсивнішими. Вища температура активізує молекули запаху, що може значно вплинути на комфорт пасажирів. Холодне повітря також знижує рівень зневоднення, яке посилюється в умовах сухого повітря на борту. 

Не дивно, що екіпаж носить теплі светри – це частина уніформи, розроблена для польотів у прохолодних умовах. Пасажирам також варто мати при собі легкий светр, шкарпетки та пляшку води. І головне: не забувайте одягатися для літака, а не для пляжу. Найпоширеніша помилка – орієнтуватися на погоду в пункті призначення, а не на умови всередині літака.