Цифрова трансформація аптечного ритейлу: кейс сервісу «Аптека 9-1-1»: нові можливості

Цифрова трансформація аптечного ритейлу: кейс сервісу «Аптека 9-1-1»: нові можливості

Як електронна система ЕСОЗ та медична інформаційна платформа змінюють доступ до ліків і медичних послуг

31.07.2025
1 дн. тому
1

Цифрові технології все глибше проникають у повсякденне життя українців, не оминули вони і сферу охорони здоров’я. В Україні створено Електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ або e-Health), впроваджено електронний рецепт, активно розвиваються медичні інформаційні системи (МІС), які значно спрощують доступ до медичних послуг. 

Одним із яскравих прикладів цифрової трансформації в охороні здоров’я є медична інформаційна система «Аптека 9-1-1», яка інтегрована з ЕСОЗ та об’єднує понад 1780 аптек по всій країні. Як пише РБК-Україна, ця платформа не лише забезпечує автоматичний облік і видачу ліків за електронними рецептами, а й стала першою в Україні, яка відкрила мобільні аптечні пункти у селах і на прифронтових територіях. 

Завдяки «Аптеці 9-1-1» українці можуть замовляти ліки онлайн через сайт apteka911.ua, бронювати необхідні препарати та отримувати їх доставкою «Новою поштою» — замовлення на суму від 500 гривень доставляються безкоштовно. Крім того, сервіс організував перші в Україні віддалені консультації з лікарями та приймає заявки на препарати за державною програмою «Доступні ліки», що дозволяє пацієнтам з певними хворобами отримувати медикаменти безплатно або з мінімальною доплатою. 

Як це працює? Через платформу користувачі вводять 16-значний код е-рецепта, обирають ліки, аптеку для отримання та підтверджують замовлення кодом із лікарні. Вартість таких препаратів компенсує держава. «Аптека 9-1-1» також допомагає пацієнтам отримати е-рецепт, перенаправляючи заявки на консультацію до сімейних лікарів. 

За результатами роботи системи, у середньому щомісяця обробляється понад 100 тисяч електронних рецептів. Лише за програмою «Доступні ліки» мережа відпустила лікарських засобів на суму понад 1 мільярд гривень. Це дозволило скоротити час обслуговування клієнтів на 30-40%, усунути ручні помилки та оптимізувати контроль за видачею безплатних препаратів. 

Головні виклики цифрової трансформації – недостатня технічна інфраструктура в селах і малих містах, а також низька цифрова грамотність деяких категорій населення, особливо людей похилого віку. Для подолання цих проблем команда «Аптека 9-1-1» запровадила цілодобову підтримку користувачів та програму навчання фармацевтів. 

У планах МІС — автоматизація програми лояльності, а також запуск підписки на товари постійного попиту. Досвід «Аптека 9-1-1» демонструє, що цифровізація в медицині — це не просто тренд, а важливий крок до прозорості, відповідальності та підвищення довіри громадян до системи охорони здоров’я.