Ваші гроші під загрозою! Шахраї масово атакують клієнтів ПриватБанку новим вірусом
Ваші гроші під загрозою! Шахраї масово атакують клієнтів ПриватБанку новим вірусом
10.10.2024
68

Останнім часом електронні поштові скриньки українців все частіше стають мішенню шахрайських схем, які прийшли на зміну вже забутим "нігерійським листам" про мільйонерів із США. Цього разу шахраї надсилають електронні листи від імені вигаданих осіб, заявляючи про заплановані грошові перекази, та прикріплюють до них підроблені документи від імені банківських установ, зокрема ПриватБанку.

Суть шахрайства полягає у тому, що до листа додається документ, нібито створений банком, який насправді є ретельно підробленим. У такому документі навіть зазначені печатки та підписи високопосадовців банку, наприклад, члена правління ПриватБанку Євгена Заіграєва. Однак, найбільш небезпечним є посилання на так зване "платіжне доручення", яке веде до завантаження архіву з шкідливими програмами.

"Ці листи є фішинговим, створені шахраями, і не мають жодного відношення до ПриватБанку. Метою такого способу шахрайства  є  отримання доступу до комп’ютера через вірусні програми та викрадення грошей з рахунків. Методи дій шахраїв у такому випадку доволі прості: вам надходить файл з посиланням чи програмним забезпеченням, а після натискання на нього зловмисники отримують доступ до вашої конфіденційної інформації", — коментують дії зловмисників представники ПриватБанку.

Експерти попереджають, що вірус у архіві може бути троянською програмою, яка дозволяє шахраям викрадати паролі, контроль над веб-камерою, платіжні дані, а також керувати програмами та видаляти їх. Особливу увагу звернули на те, що в листах відзначене маріупольське відділення ПриватБанку, яке не працює вже з весни 2022 року.

ПриватБанк нагадує своїм клієнтам про основні правила безпеки при роботі з електронною поштою та банківськими операціями. Ключові рекомендації включають:

  • Не зберігати паролі та електронні підписи на комп'ютерах або в браузерах.
  • Використовувати двоетапну перевірку при вході до пошти та банківських додатків.
  • Завжди перевіряти інформацію на офіційних сайтах та використовувати лише верифіковані канали зв’язку для комунікації з банком.
  • Не завантажувати файли від невідомих осіб та не переходити за підозрілими посиланнями.
  • Підписувати платежі за допомогою кваліфікованого електронного підпису SmartID.

Якщо ви отримали такий лист, банк рекомендує негайно повідомити про це через офіційні канали, наприклад, через Приват24, у розділі "Комунікації" → "Подати на шахрайство". Це допоможе зменшити кількість шахрайських атак та вчасно захистити інших користувачів.

Шахрайські листи можуть потрапити до папки зі спамом, проте не всі поштові сервіси мають високий рівень захисту, тому є ризик, що такий лист буде відкритий через необережність або невипадковість. Співробітники банків закликають клієнтів бути максимально обережними та не піддаватися на провокації шахраїв.